flickebarnet

Alla inlägg under oktober 2009

Av Josefin - 16 oktober 2009 21:58

Okej, jag har inte skrivit nå't på länge och det ber jag om ursäkt för men jag har helt enkelt inte orkat... Vilket påminner mig om att det var enkelt som betydde einfach på tyska! Har prov nästa fredag, trodde det var idag så jag tränade som en idiot igår... Men idag iallafall har jag haft tråkig skola med engelska, SO, mentorstid, tyska och se'n NO. Blev typ klar med NO-uppgiften, jag skrev om kameran. Har lärt mig något nytt. Sen kom jag hem och pratade lite med Lollo och spelade lite piano, gick sådär. Se'n åkte vi och handlade till kalaset imor'on. Det kostade över 1000 kr! Vi beställde pizza se'n, en "kall Sune" för min del! Se'n vart det idol. Calle, Mariette och Erik var extra bra och jag måste säga att Eddie var makalöst bra idag!! Nu sitter jag här och väntar på att få reda på vem som åker ut. Håppas det blir Camilla.

Av Josefin - 4 oktober 2009 18:07

Precis när jag hade skrivit färdigt det förra inlägget kom mamma och Stigge hem med ett par nya hörlurar!! :D DET behövde jag verkligen... :)

Av Josefin - 4 oktober 2009 18:02

När jag vaknade i morse efter den "fartfyllda" festen så hände nått... Gissa vad?? Jag blev sjuk... Precis vad jag hade fruktat och väntat mig!! Det blev iallafall en himla got frukost måste jag säga!! Macka med gurka, ost och (på svenskt uttal) kräm fräsch!! Mm... Sen tog vi ett raggar-varv och stannade vid Sören och fick resten av min present, 500 kr, vilket påminner mig om att jag inte bara fick en kudde av fammo utan och 1000 kr!!!! Sen åkte jag till mamma och pratade lite med Sofie och Moa... Nu sitter jag här sjuk och dann... Ingen skola för mig imorron!!

Av Josefin - 3 oktober 2009 17:45

Så nu är den stora da'n kommen... 14 blir man ser'ö! Vaknade tidigt på morgonen och knackade på väggen så att Stigge kom och sa att mamma inte ens var uppe än så vi kom överräns om att jag skulle lådsas-såva tills dom kom och sjöng... Då fick jag nålar, white-board pennor, en ballong som det stod "JosefinE" på med ett kryss över e:et. xD, och lite andra saker... En stor white-board föresten med inbyggd pappers uppsättare med nål grejs!! xD

Hadde redan en white-board fast den var så liten... Sen åkte jag till pappa och gjorde iårdning kalaset!! Vi fick typ två och en halv timme över så vi gick upp och kollade på rally!! Sen kom äntligen dom första gästerna!! Tila och Mackan... Av dom fick jag Merlin säsong ett (TJOHO!!!!!!!!!!!!!!!!), noblasse och jag skulle ha fått några böcker också fast dom hade inte kommit fram än! xD Cdon vet ni... Sen kom fammo vilket skulle visa sig bli vår sista gäst, roligt, tre gäster... Och jag fick en fin kudde som hon har jobbat på ett tag och hon hade med sig en present från Sören med familj, en solros!! Jag gillar solrosor... Och vi fikade och pratade och så... Såg på nått stört program på tv där dom bla byggde om moppar till båtar och letade efter en bar bland typ 5000 öar!! xD Fammo gick hem sen innan det blev mörkt... Och till slut gick dom andra hem... Då tog jag och tittade på Merlin!!!! xD Ungefär 6 avsnitt!! :D Så himla bra är det ju!! Och sen gick jag till sängs... :)

Av Josefin - 2 oktober 2009 14:22

Idag fyller Sara år!! :D Grattis till dig!!

Det var för övrigt en tråkig dag i skolan, fast speciell så lite rolig. Det var jättekallt på morgonen och jag cyklade, det var ju halt på vägen så jag körde extra sakta! Melissa åkte till ullared och Lollo och Amanda satt i caffan så jag var helt ensam på lektionerna. På rasterna däremot gick jag och pratade med dom! Vi hann inte med så mycket (typ inget) på tyskan, alla bara satt och skrattade... På mentorstiden och NO:n såg vi på film, Oliver Twist. Såg typ halva och den var bra som förväntat!! Och så fick vi fika på första halvan av mentorstiden och då kom det jag har fruktat länge... Dom sjöng!! Usch vad pinsamt. Jag fick ett paket från Lollo och Amanda, ska öppna imorron, tack för det!!Skrattande Och nu är jag ganska spänd inför morgondagen, hoppas på att få åka till pappa idag... Em... Ja, det var allt!!Cool

Av Josefin - 1 oktober 2009 19:59

Jag pratade lite med Moa på msn och vi kom fram till att vi skulle va så då åkte vi till henne och satt vid datorn och tränade läxor! xD Sen ringde Stigge och sa att jag kunde få skjuts hem så jag tog erbjudandet. Hemma så blev det stuvade makaroner och köttbullar till idol!Skrattande

Av Josefin - 1 oktober 2009 14:23

Nu har jag ätit lunch, spagetti-soppa med majs!! Jättegott!... Jag gick ifrån datorn lite och tittade på film, eller början på en film iallafall... Sen gick jag tillbaka till datorn och pratade vidare med Lollo. Nu har mamma kommit hem för hon fick migrän, nu vill hon att jag ska va med henne och vi kanske ska ta oss lite glass! Jag tror jag också håller på att bli sjuk. Mådde illa förut, är hängig och har ont i huvet... NEJ!! Jag kanske blir sjuk på lördag!!Gråter

Av Josefin - 1 oktober 2009 11:20

Igår så skaffade jag den här blogg-saken fast det var sent på kvällen så jag hann inte att göra så mycket. Idag så vaknade jag av att Lollo ringde och ville att jag skulle gå in på msn. Så nu har jag suttit hela morgonen här och pratat med Lollo. Jag gav henne mitt lösenord och sen gick jag och stekte pannkakor! När jag kom tillbaka såg bloggen ut så här!! Bra gjort hörre du!!  Idag är det studiedag!!!! Det är skönt... Och på lördag fyller jag år!!Skrattande

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Bästa bok?
 Eragon-böckerna
 Twilight-böckerna
 De fem utvalda-böckerna
 Vargbröder-böckerna
 Alex Rider-böckerna
 Nyckelväktarna-böckerna
 Septimus Heap-böckerna

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards